Ta körkort

Ett gott råd vid val av trafikskola

Hör med vänner och bekanta vilken trafikskola de valde och om de var nöjda. Det gäller även Handledarutbildningen som både eleven och handledaren måste gå för att få övningsköra privat. Kolla dessutom var de gick Riskutbildningen, som är obligatorisk. Du läsa mer om både Handledarutbildningen och Riskutbildningen under deras flikar.

Vi på Magnusons Trafikskola har även intensivutbildning.

Välkommen att boka in dig hos oss för att genomföra din körundervisning. Våra rutinerade lärare kan ge dig en effektiv och rolig utbildning till en rimlig kostnad.

Hos oss på Magnusons får du övningsköra med samma lärare under hela utbildningen. Det är en trygghet för dig, då ni lär känna varandra vilket ger dig en både effektiv och rolig utbildning.

Här följer en kort information för dig som tänkt börja ta körkort

• Ta kontakt med oss på trafikskolan -så vi kan hjälpa dig med de ansökningar som behövs.
  • Läs på fliken Handledare, där du kan läsa hur du gör ansökningar hos Transportstyrelsen. Numera behövs inga papper att fylla i, utan allt går elektroniskt via nätet till Transportstyrelsen.
  • Boka tid för en första körlektion -så får du en ungefärlig uppfattning om hur lång tid det kommer att ta. Vi på trafikskolan är vana vid elever som aldrig kört bil tidigare, men även mer rutinerade körkortstagare.

Videon är en kort informationsfilm från Trafikverket (tidigare Vägverket) OBS. Det är vi på trafikskolan som beställer tid för kunskapsprov och körprov tillsammans med dig när det är dags.